出店・共催について

開国てづくり市出店希望のみなさまへ


【出店料について】

* ワンブース/1,500円、1区画2m×2m

* シェアブース、電源使用ブース、2m×2m以上のブース/2,000円

* 1ブースを共同出店される際は屋号&代表者氏名で申し込み下さい。

* お支払いになった出店料は、いかなる場合でも返金は致しかねます。(天候不良により中止の場合は2023年度の出店料から差し引かせていただきます)

* 出店料は出店確定後、静岡銀行への振込にてお支払い下さい。振り込みを確認  し、出店確定とさせていただきます。(※4月15日締切)

『振込先』

静岡銀行 普通口座 下田支店

店番211 口座番号0756254

開国てづくり市運営事務局 代表 松下典子

(屋号・代表者氏名を明記の上こちらの口座まで3日分の出店料をお振り込みください)(※4月15日締切)



【申込方法】

*開国てづくり市Instagramメッセージにてご連絡ください。その際 出店の屋号、希望出店日程、商品写真、出店内容をお知らせください。

* 使用タープサイズが2m×2mを超える場合、電源を使用したい場合は、申し込み時にInstagramメッセージにてお知らせください。

* 合わせて必要な下記の許可証、証明書等の写真を必ず

(現場で調理をされる方:露天商許可証のコピーをE-mailして下さい。)

(加工品を扱う方:食品営業許可証コピーをE-mailしてください。)

(菓子類、パンなど、許可が必要なものの場合:製造業の許可証コピーをE-mailしてください。)

director@norikomatsushita.com

まで送ってください。

注:書類が揃っていない場合は選考の対象外となりますのでご注意ください。

  ファイル形式はPDF・JPEGの形式でお願いします。



【申込締切】

2022年4月10日

【出店決定】

申し込み後随時

*出店の可否については運営事務局から連絡を差し上げます。

【出店者懇親会】

2022年6月頭頃を予定しております。



【募集要項】

* タープや必要什器は各自持参してください。

* 会場の電力は容量に限りがあります。申込じに必ず電源が必要かをお知らせの上申し込みください。

* ブースの場所は電力供給の関係などによりこちらで決めさせていただきますのでご理解ください。

* 会場内にゴミ箱は設置しません。各店舗で出たゴミの回収とイベント全体のゴミの削減にご協力ください。

* 出店者多数の場合は、実行委員会で協議した上で選考させていただきますのでご了承ください。

* 搬入は当日朝7時から可能です。テントなどの器具は風に飛ばないように3日間そのまま置いていただけます。品物などはご自身の管理でよろしくお願いします。

* 搬入&搬出ともに基本的には一回に車を駐車の上、階段またはエレベーターでご自身でお願いします。

* 各部類の出店条件に違反した場合や、不適切と思われる場合は退場していただくこともございます。



【各出店許可に関して】

各出店許可を申し込みの際に

director@norikomatsushita.com

までお送りください。

『キッチン』

露天商許可証やキッチンカーでの出店者は保健所の許可が必要です。

・露天商許可証コピー

・キッチン配置図

『加工食品等販売』

・加工品(焼き菓子、パンなど)などの販売を行う方は保健所許可証コピー



【出店条件】

・販売していただくのはてづくりの(リメイクも含む)ものに限ります。

・食品を販売する場合は保健所から販売することができる許可を取得していること。

その場で調理するものや開封して提供するものなど、露天商飲食店営業許可等の手続きを済ませていないと販売できません

露天営業許可についてはこちらをご覧ください。 http://www.city.shizuoka.jp/000734923.pdf

Dear all stall holders at the Kaikoku Tezukuri Ichi


『About stall fees』

* One booth/1,500 yen, 2m x 2m per lot

* Shared booths, booths with power supply, booths larger than 2m x 2m / 2,000 yen

* If you are opening one booth together, please apply using the name of the store and the name of the representative.

* The paid stall fee is non-refundable under any circumstances. (If the event is cancelled due to inclement weather, the fee will be deducted from the 2023 stall fee.)

* Please pay the stall fee by bank transfer to Shizuoka Bank after the stall is confirmed. * Please pay the stall fee by bank transfer to Shizuoka Bank after your stall has been confirmed. (* Deadline: April 15)

『About Bank transfer』

Shizuoka Bank Regular Account Shimoda Branch

Branch No. 211 Account No. 0756254

Kaikoku Tezukuri Ichiba Management Office Representative: Noriko Matsushita


(Please transfer the 3-day stall fee to this account, indicating the name of the business and the name of the representative) (*Close date: April 15)



『How to apply』

*Please contact us via Instagram message. Please let us know the name of your stall, desired stall dates, product photos, and stall details.

* If your tarp size exceeds 2m x 2m or if you wish to use a power supply, please let us know via Instagram message at the time of application.

* Be sure to include photos of the following permits, certificates, etc. that are required to go along with your application.

(For those cooking on site: please email a copy of your street vendor permit)

(For processed food vendors: Please e-mail a copy of your food business permit)

(For confectionery, bread, and other items requiring a permit: please e-mail a copy of your manufacturing permit)

Please send to  (director@norikomatsushita.com)


Note: Please note that if the documents are not complete, you will not be considered for selection.

  File format should be in PDF or JPEG format.


『Application Deadline』

April 10, 2022


『Decision to open a stall』

At any time after application

*The Management Office will contact you to let you know whether or not you can open a stall.


『Reception for stall holders』

Scheduled around the beginning of June 2022.


『Application Guidelines』

* Bring your own tarp and necessary fixtures.

* Electricity at the venue is limited in capacity. Please let us know if you will need a power supply before you apply.

* Please understand that the location of your booth will be decided by us depending on the power supply and other factors.

* No trash cans will be set up at the venue. We ask for your cooperation in collecting trash from each booth and reducing trash throughout the event.

* Please understand that if there are too many vendors, the Executive Committee will make a selection after discussion.

* Stalls may be brought in from 7:00 a.m. on the day of the event. Tents and other equipment can be left in place for 3 days to prevent them from being blown away by the wind. Please take care of your own items.

* Please park your car in the parking lot and take the stairs or elevator up to the booth.

* If you violate the terms and conditions of your stall, or if you are found to be inappropriate, you may be asked to leave the venue.

Please note that the following conditions will apply to all stalls.

When applying for each stall permit


Please send to(director@norikomatsushita.com)


『KITCHEN』

Street vendor permits and kitchen car vendors require permission from the public health department.

Copy of street vendor permit

Kitchen layout



『Processed Food Sales』

For those selling processed goods (baked goods, bread, etc.), please submit a copy of your health department permit.

Conditions for opening a stall

Selling items must be handmade (including remakes).

If you are selling food, you must have a permit from the public health center.

(For items to be prepared on site or to be served after opening the package, you will not be allowed to sell them unless you have completed the procedures for an open-air restaurant business permit, etc.)

For more information on open-air business permits, please click here. http://www.city.shizuoka.jp/000734923.pdf

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